skip to content

Teaching projects

As part of Module 3 of the NRW Certificate "Professional Teaching Skills for the University", teachers develop innovative teaching and learning projects. Self-directed development of one's own teaching within a project work in the sense of one's own interests - that is the core of innovative teaching projects. For example, you can try out new teaching or exam formats, develop e-learning scenarios, or initiate study reform activities.

The conception and implementation of an innovative teaching project is the content of the specialisation module within the certificate programme. Here are some examples of completed projects in the specialisation module.

In den verlinkten Videos stellen einige Teilnehmer*innen, die das Zertifikatsprogramm erfolgreich durchlaufen haben, ihre jeweiligen Lehrprojekte vor.

Dr. Till Bruckermann: "Praktische Prüfungen" im Fachbereich Biologie.

Dr. Dominik Hezel über "Flipped Classroom".

Dr. Nora von Dewitz: "Seiteneinsteiger- und internationale Klassen".

Ellen Aschermann: Statistik spielend lernen.

Franziska Gnest & Christine Jablonski: "Reflecting Teams".

Nadine Oberste-Hetbleck: "Köln auf dem Weg zur Kunstmetropole".

Thomas Jeschke: "Empower your students!".

Anica Schumann: "Lesen lernen - Diskutieren lernen".

Katharina Groß über Inklusion in der Chemiedidaktik.

Kerstin Hadjer über Intuitives Lehren und Lernen.

Hauke-Peter Vehrs und Nils Küchler über "Interdisziplinäres Team Teaching".